söndag 12 augusti 2012

Back to work

Inför denna vecka åkte jag alltså tillbaka till Nykarleby för att fortsätta sitta på arbetet. Det har jag gjort, men jag har även tränat rätt mycket. Sedan har jag dock inte hunnit med så mycket mer. Om man tränar två gånger om dagen och är på arbetet däremellan, lämnar det inte så mycket tid för annat. Den extra tid jag har haft har jag mest legat på sängen och läst Kalle Anka. Samt nu i helg varit bänkidrottare och följt med OS, FSOM, AM-tävlingarna samt Euromeeting.

Men det har varit skönt att koncentrera sig på träning emellanåt och som sagt har jag kört på helt bra. Efter all formtoppning kring stortävlingarna här tidigare har jag passat på att trycka in en hel del vanlig grundträning. Efter dagens långlänk borde jag ha kring 17,5 timmar och lite över 140 löpkilometrar på stickan. Ännu början på nästa vecka kommer jag att träna hårt, men på onsdag slutar min treveckorsperiod och efter det ska jag ta det lugnare före NORT-granskningarna på Elonen-sprint i Jämsä.

Efter det väntar lång-FM och förhoppningsvis NORT-tävlingarna i Oslo, Göteborg och Vuokatti. Jag är väldigt taggad för att göra bra ifrån mig på dessa tävlingar. Kanske jag blivit lite väl pessimistisk angående uttagningarna till förbundets träningsgrupper när jag genom åren alltid varit den första att falla ut, men jag vågar ännu inte vara säker på en plats i landslagets träningsgrupper inför nästa år. På dessa tävlingar vill jag alltså säkra en plats där. En plats i landslagsgruppen skulle underlätta en hel del inför nästa år. Både träningsmässigt och förhoppningsvis även ekonomiskt. Nästa år vill jag verkligen göra allt för att höja mig ännu en nivå tills hemma-VM och därför skulle detta vara ett steg i rätt riktning.

Till sist en bild från i fredags. Den 10.8 är det ju trots allt duvpremiär och en liten stund hann jag ut och pröva lyckan. Med bättre skytte skulle bytet kunnat vara lite större, men några fick jag ju ner...



______
Fredric







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar