måndag 24 februari 2014

På språng i Spanien

Det börjar vara ett tag sedan jag uttryckte mig här på det språk jag rimligtvis borde behärska bäst, eller på svenska. För en gångs skull kan jag ju därför göra det nu. De senaste två och en halv veckorna har jag hållit hus i spanska Punta Umbria vid landslagets träningscenter. Det är inspirerande att kunna köra för fullt igen, utan att behöva bekymra sig för några skavanker. Även om en viss hemlängtan ibland gör sig påmind, trivs jag verkligen med att till fullo få koncentrera sig på idrottarlivet här.

Träningen har gått enligt planerna och hittills har kroppen klarat av belastningen väl. I morgon ger vi oss av till Turkiet och Kemer, där vi springer världscup nästa helg. Efter det åker jag hem till Åbo den 3.3 för ett efterlängtat återseende med alla nära och kära. Framförallt med min allra käraste fru, som precis fått sina magisterpapper hemskickade med posten och som nu kan titulera sig jurist. Fram tills dess ska jag försöka koncentrera mig på att göra så bra ifrån mig som möjligt på världscupen nästa helg. Den största utmaningen kommer att vara att få tekniken att stämma. Om det lyckas, borde en plats bland de tio främsta inte alls vara långt borta.

Löpningen har nämligen börjat kännas nästan överraskande bra här i Spanien. Överraskande med tanke på att jag hittills försökt hålla igen lite på de hårdare träningarna och köra på med ordentlig grundträning för att locka fram toppformen först lite senare på våren. Efter en lugnare period denna vecka tror jag dock att jag kommer att vara fysiskt i relativt bra slag redan nu på helgens världscup. Förra veckoslutet grovjobbade jag och sprang fyra tävlingar på tre dagar under Andalucia o-meeting, varav två i tävlingsfart. Från de tävlingarna fick jag ut en hel del positivt, men på lördagens båda WRE-starter gjorde jag ett avgörande misstag. Får jag bara bukt med sådana dumheter, så börjar det så småningom se rätt ljust ut.

Resultat från Andalucia o-meeting finns på: http://www.aom2014.com/

Och om någon inte hittat till min nya träningsdagbok, finns den numera här: http://www.mysport.fi/mysport/hpk/index.php/view/week/Porren/9/2014

_______
Fredric

Medel

Sprint

Lång

2 kommentarer:

  1. Hienoa eller mycket fint...

    SvaraRadera
  2. Hei!


    Minun nimeni on Aino ja olen freelancer Promo logic:lla, nettimedia toimistolla. Olisimme kiinnostuneita lisäämään 2-3 lausetta ja linkin teidän sivullenne sovittuun hintaan vuodeksi.

    Olkaa hyvä ja ilmoittakaa jos tämä kuullostaa kiinnostavalta ja annan lisätietoja. Jos omistatte myös muita sivuja, olkaa hyvä ja liittäkää niiden URL osoitteet jotta voin käydä myös ne läpi mahdollista sopimusta varten.

    Kiitos ja pikaisiin kuulemiin!

    Ystävällisin terveisin

    Aino Nurminen
    nurmien.aino@gmail.com

    SvaraRadera