torsdag 1 mars 2012

Statusuppdatering

Nu har det gått över en vecka sen vi kom hem till det snöiga och hala Åbo. Förra helgen körde jag igång med träningen igen och har sedan dess gjort några bra träningar. Ett litet bakslag har jag också fått uppleva då vänstra vaden inte var samarbetsvillig på tisdagsintervallerna. Mina vader tycks ha problem att anpassa sig efter den träningsmängd som huvudet skulle vilja göra. Denna gång var det inte så allvarligt så jag kunde springa en bit redan idag och hoppas på att kunna delta i Turku sprintcup i helgen.

Sprintcupen består av 8 deltävlingar, nu är det deltävlingrna fyra och fem som står på tur. Dessa deltävlingarna är mina första i serien eftersom en avgjordes när vi var i Portugal och så var jag tvungen att skippa de två första pga. vadskadan. Det skall bli riktigt kul att få orientera igen i helgen och motsåndet är väldigt hårt då många som tillhör sprintlandslaget är på plats. Det är bara synd att det är så mycket snö för tillfället, dessutom har det varit plusgrader i några dagar så det finns ett fint slasklager på vägarna. Hur som helst tror jag det blir en fin helg med fina banor och vägval. Efter lördagens tävling håller Janne Salmi, som också är banläggare i helgens tävlingar, en sprintpalaver som säkert är givande.

Daniel

http://urheiluakatemia.fi/valmennus/suunnistus/turku-sprint-cup


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar