måndag 11 februari 2013

Here we go again

Veckan efter att vi kom från Portugal hade jag det rätt tråkigt. Såklart vet jag att förkylningar kan drabba alla, men jag har ändå lite svårt att acceptera att min kropp utgör ett hinder för att träna. När jag nu dessutom i princip inte har någon skola att ta hand om, känns det trist att bara sitta hemma och stirra i taket. Som tur var gav förkylningen dock med sig och förra veckan kunde jag träna normalt igen. Ingen större skada skedd, trots allt.

Tre lyckade hårdare träningar hann jag med förra veckan. Först 8x1 km drag på tisdag, efter det en timme med accelererande fart på torsdag och sedan vinterns andra Crescendo på lördag. Tisdagens drag på bana gick i övrigt riktigt bra, men träningen resulterade i sjuka vader för resten av veckan, och det var ju lite onödigt. Fastän jag annars sprungit rätt mycket, verkar det som om jag var ovan med att springa på bana. Ännu i lördags var vaderna styva, även om det direkt var någon fara på taket att tvingas avbryta träningen för den sakens skull. Däremot satte jag in lite extra skidåkning istället för löpning, men det var ju ingen katastrof det heller.

I helg var jag också hem till Nykarleby ett varv och visade upp mig. När jag kommer från Spanien och säsongen kör igång, blir det antagligen skralt med hemmabesöken, så jag var en sväng via Nykarleby nu när jag hade möjlighet. Kul att se hur de har det där hemma också. Denna vecka ska jag ännu träna ordentligt här i Åbo, för att i början av nästa vecka ta det lite lugnt inför resan till landslagets träningscenter i Barbate, dit jag reser den 20.2. Efter det kommer jag tillbaka till Finland först i början av april. Då förhoppningsvis förväntansfull, motiverad och skadefri, redo för säsongens utmaningar. Men först en dryg vecka ännu på Impparis löpmatta och på Åbos snöiga vägar. Vi hörs!

______
Fredric

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar