torsdag 3 maj 2012

Långa natten väntar

Idag är jag på betydligt bättre humör än för ett par dagar sedan när jag hade misslyckats i även den sista granskningstävlingen till EM. Laget togs ut igår och uttagningen har jag inget att gnälla på. Såklart tycker jag att jag med tanke på min kapacitet borde vara med i laget, men ser man på resultaten från granskningarna är det just sådär som laget ska se ut. "No hard feelings" på den fronten alltså.

I stället för att gräva ner mig ännu mer, kom jag fram till att jag får ta allt detta som en lärdom och fortsätta framåt. Det kommer många nya tävlingar ännu och jag är säker på att sista ordet även för denna säsong inte ännu är sagt. Efter en månadslång träningsperiod nu i maj kan ni lita på att jag kommer tillbaka på granskningstävlingarna på Tampere Games i juni.

Foto: Turun Suunnistajat


Härnäst är det dock Sverige och Tiomila som gäller i helg. Idag på kvällen ger vi oss iväg med båten över till Stockholm och vidare till Borensberg, där Tiomila arrangeras i år. Det enda som de senaste dagarna dragit ner stämningen är att Daniels fot tyvärr inte återhämtade sig såpass att han känner sig beredd att ta sig an långa natten. Efter att ha taggat inför denna sträcka hela året känns det säkert surt att tvingas följa med tävlingen från hemmaplan, men i detta läge är det ett klokt beslut att inte riskera att skadeproblemen ytterligare förvärras.

Enligt vår ursprungliga plan skulle jag ha sprungit sista sträckan, men nu när vi var tvingade att ändra på vår laguppställning kommer jag i stället att springa långa natten. Det är dock en sträcka som jag ser fram emot mycket. När formen är så bra som nu känns det fint att få gå ut och borra på en ordentlig nattsträcka. Förhoppningsvis får jag gå ut i ett någorlunda bra läge också. I vilket fall som helst ska jag göra allt för att laget ska ha en så bra position som möjligt efter långa natten. Trots Daniels återbud har vi ett intressant gäng på benen och det ska bli kul att se hur långt det räcker för oss. Segerkampen klarar vi såklart inte av att blanda oss i, men top 20 är en helt realistisk målsättning.

Vårt lag ser ut som följande:

1.Teme
2.Maza
3.Janne N
4. Porren
5. Janne V
6. Tero H
7. Jonathan
8. Kim
9. Sami
10. Markus


_______
Fredric

1 kommentar: