torsdag 15 mars 2012

höger, vänster, vänster, höger

Som jag redan nämnt några gånger så bråkar mina vader med mig. Första symptomen kom efter nyår, då höger vad började krampa under en hård träning. Eftersom vi snart skulle åka iväg till Portugal lade jag ner mycket energi på att få vaden i löpskick igen. Väl i Portugal fungerade vaderna bra och jag kunde göra många bra träningar.

Efter att lagt igång träningen igen i Finland så började vänster vad med att spela samma spel som höger vaden gjorde en och en halv månad tidigare. I två veckors tid sprang jag väldigt lite och försökte få vaden iskick igen, vilket jag lyckades med. Vad händer då på tisdagens hårda träningspass? Jo HÖGER VAD började krampa efter ett uppehåll på över två månader.

Jag förstår inte var problemet är och jag har även besökt fysioterapeut och massör utan att ha fått något konkret svar på vad kramperna kan bero på. Så jag hoppas att tisdagens kramper var de sista av detta slag för nu skulle det vara väldigt viktigt att få springa hårda träningar. Det är nu som de sista byggstenarna för sommarens form skall läggas.

Nu över till lite roligare nyheter. Nästa helg tar jag, Hilla, Fredric och Jonathan båten över till Sverige för att springa tre tävlingar, som hålls i Nyköpingsområdet. Första tävlingen är en nattävling med masstart och gaffling, andra tävlingen en förkortad långdistans och sista tävlingen är en stafett med fyra stäckor. Vi är alla väldigt sugna på att få inleda tävlingssäsongen och få en liten blick över hur vinterträningen gått. Tävlingsterrängen borde vara bra och jag tror att det kommer att bli hårt motstånd!

__
Daniel

http://www4.idrottonline.se/NykopingsOK-Orientering/Arrangemang/Vartrippeln/20121/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar