torsdag 29 mars 2012

Välförtjänt straff

Som Fredric redan nämnt var vår tävlingspremiär i Nyköping ingen höjdare, bortsett från Fredrics kanonlopp på fredagen. För min del var orienteringen väldigt skör i både stafetten och på nattävlingen. Jag hade ingen som helst kontroll över läget och litade mera på andra än på mig själv. I båda tävlingarna gjorde jag ett litet misstag på runt en minut, vilket ledde till att jag började stressa och då uppstod de egentliga tidsmissarna. Skärpning!

Positivt med Sverigeresan var ändå att vi hade det trevligt och att jag klarade av att springa alla dagar utan att vaden satte stopp. Det verkar som vaden håller bra bara jag håller mig på mjukt underlag.

Idag på morgonen hade vi juoksukuntopiiri var vi sprang ungefär fem kilometer med hård fart på banan. Jag tyckte att jag märkte av den hårda säsongsöppningen men positivt än en gång att vaden höll.

Eftersom resultaten uteblev och "bomkontot" nästan blev fyllt redan under den första riktiga tävlingshelgen så bestämde vi oss för att bilda oss en uppfattning om hur lång tid vi verkligen yrade runt. Vi båda hade bommat en kontroll var med ungefär sex minuter, som är på tok för mycket. Redan på tävlingscentralen började vi smida planer för vårt straff och många fina ideér rullade in. Efter en lång brainstorming med våra lagkamrater började straffplanerna klarna. Straffet skulle utföras i ån vid vår inkvartering, vattnet var cirka 6 grader och den relativt hårda vinden gjorde straffet ännu tuffare. Målet med straffet var alltså att bilda oss en uppfattning om hur lång tid vi ödslade bort i skogen så därför stog vi i vattnet och pinade oss i sex minuter. Vi hoppas att straffet fungerade och att vi nu minimerar misstagen, annars vet man inte vad för straff som väntar nästa gång!


Daniel " entinen megabommaren" Stenlund

                                           "Riktiga karar ska stå för det dom gjort"


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar