fredag 17 februari 2012

Lägertävling

På tisdagen körde vi en inofficiell lägertävling tillsammans med Jonne och Hannu. Insatserna var höga. Fyran skulle betala mat samt kaffe med dopp till vinnaren och trean skulle betala kaffe med dopp till tvåan. Alla ställde in sig på en krävande medeldistans på 6,1 km i sanddynsterrängen i Playa da Tocha. Banan var mycket bra, Thierry hade gjort banan då de var här.

För min del gick tävlingen mycket bra. Löpningen var inte heller dålig, men det är i första hand orienteringen som jag är grymt nöjd över. Jag bommade egentligen ingenting förutom några ställen där jag aningen slarvade med riktningen och hamnade in i några täta buskage. Knappt 20 sekunder skulle jag ha kunnat ta bort på hela banan, inte mycket mer. Det hela slutade med att jag fick lunchen betald eftersom jag vann. Hannu var andra, Jonne tredje och Daniel fjärde. Daniel fick problem direkt i det svåra området kring den första kontrollen, men från tredje kontrollen in till mål skärpte han sig och orienterade bättre.

På kvällen var jag ännu på en timmes lugn löplänk på sandiga stigar medan Daniel vilade. Dessa kvällslänkar är extra sköna här i Portugal. Allt är lugnt och skönt och det känns som en augustikväll hemma i Finland när det börjar skymma och bli kallare. Dessutom är det skönt att ibland få lite tid för sig själv och sina egna tankar, när vi så ofta tränar i grupp här.

Kvällslänk

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar