tisdag 7 februari 2012

Lugn dag x 2

Som sagt fick jag lite oväntade problem i söndags när det visade sig att lördagkvällens gryta på kalkon- och getkött inte var av den allra mest välstekta varianten. På natten hade jag sjukt i magen, men på morgonen kände jag mig bättre. Jag märkte dock snabbt när jag sprang iväg på förmiddagens träning att krafterna helt saknades och avbröt. Resten av dagen låg jag däckad i sängen med stegring, men på kvällen började jag känna mig normal igen. Som tur var verkade det inte vara något desto allvarligare, eftersom jag redan på måndag morgon var helt pigg och kry igen.

Efter helgens läger hade vi planerat in en kort viloperiod när vi nu kommit halvvägs in på lägret. Eftersom vi är så länge på lägret behöver man lugnare perioder för att helheten ska fungera. Igår och idag har vi nu förverkligat denna lugnare period. Egentligen blev ju även söndagen lugn för mig, men det räknas inte som en vilodag eftersom jag var sjuk. Igår vilade vi helt och idag gjorde vi bara en lugn träning vid gymmet i Aveiro. Först körde vi lite uppvärmning och en del egna övningar för mage och rygg. Sedan vågade vi hänga med på en ledd bodybalance-träning som inte direkt var tung, men som passade utmärkt en lugn dag som denna. Vi tyckte att vi klarade av övningarna relativt bra, fastän vi fick förlita oss till att se på hur de andra gjorde när vi inte förstod någon portugisiska.

Annars har det varit skönt med två lugna dagar. Idag satt vi rätt länge vid ett lokalt kafé och försökte slå Hannu och Jonne i kortspelet "Tuppi" som vi här på lägret har lärt oss att förstå någorlunda. Den hårda bataljen slutade med att ingen av oss slutligen vann, även om vi var nära att tvingas kapitulera några gånger. Imorgon fortsätter träningen med en hårdare medeldistans tillsammans med fransmännen på förmiddagen och en längre löplänk på eftermiddagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar