måndag 6 februari 2012

Minicamp lördag

Efter en natt i ovanligt sköna sängar, gav vi oss av till förmiddagens träning som var en korridorbana planerad av Kiril. När vi kom fram visade det sig att den redan från början svåra träningen blev ännu lite svårare. Hela sluttningen där vi sprang skulle vara täckt med skog, men plötsligt var skogen borta. Det visade sig att en skogsbrand hade förstört hela skogen och kvar fanns bara berg. Banan gick sist och slutligen bra att springa även utan skogen. Masken som skulle följas var smal, så farten var mycket låg, men både jag och Daniel klarade helt okej av att hålla oss innanför korridoren.

Före eftermiddagens träning hade vi tid att chilla lite tillsammans med hotellets ägares hundar, som gick omkring på gården. De fyra hundarna var otroligt sällskapssjuka och snälla och tyckte om att sitta just utanför vår dörr. Eftermiddagens träning bestod av hårda orienteringsintervaller i krävande sluttningsterräng, även här med klippformationer och stenig botten. För mig gick träningen helt okej, även om det kom några små bommar på några av slingorna. Daniel hade däremot problem med koncentrationen och slog dessutom sönder kompassen i det ständiga hoppandet mellan stenblocken. Han beslutade att lämna natträningen och åka direkt tillbaka till hotellet, medan jag, Filippe, Thierry och Hannu förberedde oss för ännu en natträning.

Jag gillade natträningen väldigt mycket. Vi körde gemensam start och hade salmiak-gaffling med längre slingor som gjorde att alla hade olika banor, men ändå såg varandra emellanåt. Denna typ av träningar gillar jag skarpt. Dessutom fick jag så bra kontroll på orienteringen att det var en fröjd att springa. För första gången i denna stenblocksterräng fick jag verkligen flyt på orienteringen. Även om jag tidigare inte har bommat så mycket, har orienteringen varit hackig med en del stopp här och där. Nu fick jag dock en bättre helhetsbild av terrängen och var det lönar sig att springa och i och med det gick allt mycket lättare. Vi sprang träningen med någorlunda fart, men ändå inte full fart. Thierry var först, Hannu andra cirka 30 sek efter honom, jag var tredje ca 20 sek efter Hannu och Filippe var fjärde.

Ko kamouflerar sig i förmiddagens terräng

Fredric och ko

Doggarna

Alla samlade utanför vår dörr

Daniel och Kicca

På väg till natträningen

Ännu på väg till natträningen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar