lördag 11 februari 2012

Tuff dag

Dagen började med morgonlänk, varefter vi tog det lugnare en liten stund före förmiddagens träning. Halv elva startade dagens huvudträning, som vi gjorde tillsammans med Hannu. Vi sprang sammanlagt 42 min hårt i ett enda drag. Medelfarten var 3.32 min/km, men vi gjorde på så vis att vi sprang fem minuter FU1-fart och två minuter hårt hela tiden. Vi gick alltså igenom detta program sex gånger under draget. Det var ett intressant sätt att springa på, när man med jämna mellanrum höjde och sänkte farten. Fastän det förstås var ett tufft pass, kändes det kanske inte lika tungt efteråt som om man hade sprungit samma sträcka med jämn fart. FU1-dragen gick kring 3.45 min/km och de hårda delarna gick strax över 3.00 min/km.

På eftermiddagen tog vi det lugnt för att ännu orka med en natträning på kvällen. Vi var en sväng via byns kafé och låg i sängarna och såg på film. Inte speciellt produktivt, men en skön eftermiddag såhär på läger. Ett tag kände vi oss rätt trötta, vilket kanske framgår av följande bilder.



"Puhki" nr 1

"Puhki" nr 2




Likaväl orkade vi ge oss iväg på en natträning på kvällen. Vi sprang en krävande kurvbana på kartan nära inkvarteringen. Träningen började dåligt när vi slirade fast i sanden med bilen när vi skulle parkera. Som tur var fick vi hjälp av några förbipasserande och vi kom loss. Ibland är man glad över att ha hjälpsamma medmänniskor runtom sig. Efter det gick träningen för min del riktigt bra. Några små bommar gjorde jag, men jag hade ändå allting under kontroll och kunde snabbt få fast mig igen. Här under kan ni se banan och min rutt. Det hela försvåras av att kartan inte är den bästa på en del ställen och att det finns en massa områden med ogenomtränglig djungel som förstås inte syns på kurvkartan. Dessa täta områden förklarar en del av de till synes konstiga svängarna på kartan.




Fredrics rutt från natträningen







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar